Kurus

Semalam saya ke Shah Alam untuk menghantar progress report di Fakulti. Saya terserempak dengan En Arun, yang kini sedang melanjutkan pengajiannya di sana. "Saya tengok En Arun kurus sekarang, tak sihat ke?", saya memulakan perbualan. "Taklah Lim, saya sihat, saya pergi gym. Sekarang dah turun 18kg. Saya nak jaga kesihatan lah Lim."

Saya respect usaha En Arun untuk menjaga kesihatannya.
Bukan apa, kelihatannya kebanyakan rakan-rakan yang menyambung pengajian di peringkat PhD bertambah berat badannya, termasuk saya. Mungkin apa yang dilakukan oleh En Arun ini mungkin boleh menjadi contoh kepada orang lain.
Saya sendiri baru dua kali memulakan exercise pagi dengan berjalan mengelilingi kampus - ia mengambil masa lebih kurang 25 minit. Memang, peluh mencurah-curah selepas warm down (betul ke istilah ni?). Bukan untuk kurus, tapi untuk sihat.

Comments

Nampak nama encik pada group SMDS.Encik ex std smds?
Salam Cikgu Kamarul, betul tu. Cikgu Kamarul pun ex student SMDS ke?
Tempat menimba segala ilmu terutama ilmu berkaitan kapayahan dan cabaran di alam remaja..1000 kenangan...hehehe
Siti Hawa Shuid said…
salam en.halim..saya hawa studnt sgmt 2003-2007..lamenye tk jumpe en..moga en sekeluarga dirahmati Allah..
Mohd Halim said…
Salam Hawa, saya masih ingat lagi nama dan wajah. Semoga Hawa dan keluarga dikurniakan kebahagiaan dunia dan akhirat.
Siti Hawa Shuid said…
Terima kasih en.halim..Doakan sy moga dapat completekan master next year ye..,p

Popular posts from this blog

Wau bulan

Empat tahiyat?

PhD - Apa selepas PhD?