Berbasikal keliling Taman

Saya teringat komen Abang Zali di dalam entri saya yang lepas bertajuk wau bulan di sini. Dan saya agak bersetuju dengan pandangan beliau.

Katanya:...ANTARA WAU DAN BASIKAL MANA YANG LEBIH RELEVAN. BERMAIN WAU MEMERLUKAN TEMPAT YANG LUAS TANPA DI PENUHI OLEH POKOK-POKOK ATAU BANGUNAN-BANGUNAN YANG RAPAT RAPAT.MANAKALA BERMAIN BASIKAL TIDAK PERLU ADA TEMPAT KHAS. DIMANA SAJA BOLEH KAYUH......

Setelah dipujuk banyak kali dari mula cuti hari tu, akhirnya saya akur dengan pujukan anak-anak untuk menemankan mereka berbasikal pagi dan petang bila saya ada di Segamat. Kesian juga dengan mereka, cuti panjang tapi tak berapa ada sangat aktiviti. Saya harap ini boleh menggembirakan hati mereka.

Comments

payat inc said…
yesss...
untuk kesihatan...
Unknown said…
Salam En halim,

Saya pun turut berkongsi seronok kerna masa dulu2 saya duduk kat Taman dedap...kekadang tu bawa juga Aina bawa beskal keliling taman..pagi Ahad. Aina bawa beskal dan saya berjogging.
Salam Fadzli dan Kamal...Taman Dedap ni tanahnya beralun, tinggi rendah. Menurun bukit dan mendaki bukit 3 pusingan sudah memakan masa 30 minit. Cukuplah untuk eksesais pagi dan petang.
wan sgmt said…
taman ni sebelum smpi kat pekan jementah dari segamat kan?
Salam Wanz...Betul tu. Jalan masuknya betul-betul dekat selekoh.
wan sgmt said…
ooo kalo mcm tu mmg tau la.. sekeloh S tuh .. ada turun bukit.. tu yg mcm perasan tu..

Popular posts from this blog

Wau bulan

Empat tahiyat?

PhD - Apa selepas PhD?