Ziarah ibu, ayah dan adik

Pagi tadi, saya sempat menziarah pusara ibu, ayah dan adik bongsu saya. Mereka telah mendahului kami menemui Allah SWT. Ayah meninggal dunia pada tahun 1977 ketika saya dalam darjah satu dan adik bongsu saya baru berusia 80 hari. Mulai saat itu ibu dan abang membesarkan kami yang masih di bawah umur. 23 tahun sesudah itu adik bongsu kami kembali kerahmatullah pada tahun 2000. Sejak itu ibu selalu tidak sihat hinggalah Allah menjemputnya kembali pada malam 28 Januari 2011.

Kini tiada lagi bakti yang saya boleh berikan kepada ayah dan ibu selain dari menziarah pusara mereka, mendoakan mereka dan berbuat baik kepada orang-orang yang mereka sayang.

Setiap yang hidup pasti akan menemui kematian. Setiap kita sedang menunggu giliran. Apakah persiapan kita untuk menuju alam yang abadi itu?

Comments

Popular posts from this blog

Wau bulan

Empat tahiyat?

PhD - Apa selepas PhD?